Domov/ FAQ

FAQ

Preprava zásielok
Spolupráca
Reklamácie
Doplnkové služby
Elektronická fakturácia
Objednanie prepravy

Prepravuje SDS aj zásielky na paletách?

Áno, preprava paletových zásielok je štandardnou službou SDS, tak isto ako nadrozmerná preprava.

Existuje niečo, čo SDS neprepravuje?

Dalo by sa povedať, že nie. Avšak všetko záleží od typu zásielky, preto ku každej požiadavke pristupujeme individuálne a hľadáme spôsob ako zásielku doručiť. Snažíme sa, aby boli kuriérske služby našej prepravnej spoločnosti čo naj flexibilnejšie voči potrebám našich zákazníkov.

Existujú však typy zásielok, ktoré sú vylúčené z prepravy v zmysle Všeobecných obchodných podmienok SDS, ako napríklad: zbrane, drogy, sklo a pod.


Môžem si zásielku vyzdvihnúť aj osobne na pobočkách SDS?

Áno je to možné. Zásielku si môžete vyzdvihnúť od pondelka do piatku po dohode so Zákazníckym centrom, ktoré Vám poskytne kontakt na príslušnú prevádzku. Kontakt na Zákaznícke centrum nájdete v sekcii Kontakt.

Môžem na vašich webových stránkach nájsť tracking zásielky?

Áno, cez náš systém je možné sledovať zásielku tu.

 

Chceli by sme poslať zásielku cez SDS. Čo je potrebné?

Stačí vyplniť objednávkový formulár na web stránke www.sds.sk, my spravíme ostatné. V prípade nejasností kontaktujte Zákaznícke centrum na 18 108, ktoré Vám ochotne poskytne pomoc pri objednaní prepravy, či informáciách o kuriérskych službách.


Nájdem na webových stránkach SDS cenník prepravy?

Áno. Cenník nájdete na našej web stránke tu.


Aké varianty z hľadiska rýchlosti dopravy SDS ponúka?

Zásielky doručujeme nasledujúci pracovný deň po prevzatí zásielky. Nadrozmerné zásielky doručia naši kuriéri do 48 hodín.

Ako si mám nárokovať stratu zásielky, ktorá neprišla alebo prišla poškodená? 
V prípade straty zásielky si zákazník má právo uplatniť nárok na náhradu škody na Zákazníckom centre, písomne na reklamacie@sds.sk.

Aká je lehota na podanie reklamácie? 
Reklamačný poriadok si vyžaduje okamžité riešenie poškodenia a to priamo u kuriéra. V prípade, že sa zásielka stratila, treba kontaktovať Zákaznícke centrum, kde sa spíše reklamačný protokol.

Zaisťuje SDS aj dobierkový servis?

V rámci doručovania zásielok na území SR a ČR je dobierkový servis našou štandardne ponúkanou službou.

Čo je to elektronická fakturácia?

Elektronická fakturácia je moderný spôsob vytvárania daňových dokladov. Faktúry zasielame emailom vo formáte PDF.


Je elektronická faktúra platný daňový doklad?

Áno. SDS je vlastníkom certifikátu na elektronický podpis, na základe ktorého je SDS oprávnená vystavovať faktúry elektronicky, v súlade s platnou legislatívou SR.

Akým spôsobom sa dá objednať cez SDS preprava?

  • online–prostredníctvom zákazníckej aplikácie na sds.sk ako registrovaný zákazník
  • e-mailom na adrese: objednavky@sds.sk
  • telefonicky na Zákazníckom centre na čísle: 18 108
  • osobne na ktorejkoľvek prevádzke SDS v čase 9:00 – 15:00 hod.


Aké údaje je nutné uviesť pri objednávke?

Pri objednávke je nutné uviesť všetky potrebné údaje v zmysle formulára v sekcii Dokumenty na stiahnutie.